Kada vlasnik malog biznisa misli o marketingu verovatno ćemu prvo na pamet pasti tradicionalna taktika: print reklame, brošure poštom, TV ili radio reklame. Na kraju krajeva ti vidovi marketinga su najpoznatiji i “opipljivi”. S druge strane termin “digitalni marketing” može delovati zastrašujuće pogotovu za ljude koji nisu u tehnološki obrazovani.
Ali ako vlasnici preduzeća uzme u obzir gde njihovi klijenti provode najviše vremena, brzo će shvatiti da je snažno digitalno prisustvo sve samo ne beznačajno. Ljudi se u današnje vreme oslanjaju u ogromnoj meri na elektronske medije , internet resurse, društvene medije gde istražuju i vrše komunikaciju. Kompanije ne smeju sebi priuštiti da ignorišu tzv. zarobljenu publiku.
Uz malo edukacije, vlasnici preduzeća mogu iskoristiti digitalne marketing mogućnosti, i uz pomoć pametnih strategija veoma prz povrat investicija.
Šta je digitalni marketing?
Digitalni marketing odnosi se na metode za promovisanje usluga kompanije putem elektronskih medija. Primeri ovih taktike uključuju Search Engine Optimization (SEO); Search Engine Marketing (SEM), kao što su kampanje sa cenom po kliku; marketinga sadržaja , uključujući i e-knjige i blogovanje ; displej oglašavanja; društveni mediji; i e-mail.
Ko vidi digitalni marketing?
Jedna od prednosti digitalnog marketinga su veličine publike koja kompanija može dostići, kao i sposobnost kompanije da cilja određene tipove ljudi. Jeftinije je (i mnogo brže) da se dostigne hiljade ljudi digitalnom nego konvencionalnim taktikom, koja uključuj troškove štampanja i distribucije.
Na primer, pisanje, dizajn tri različite reklame da se obuhvati tri različita ciljna tržišta izgleda skupo, oduzima puno vremena i skupo je za razliku od tri prilagođene email poruke koje koštaju mnogo manje.
Pretraživači non-stop prikupljaju podatke od web surfera što omogućava oglašivačima da plasiraju svoje oglase na određene osobe. Oglasi mogu da ciljaju web korisnike na osnovu svog položaja, novoa prihoda, interesovanja…
Društveni mediji su još jedan način da budete ispred konkurencije… Kada korisnici izaberu da budu vaši pratioci na Facebook-u, Twitter-u, Instagramu, Linkedinu, Pinterestu, videće aktivnosti vaše kompanije. S obzirom da već imaju vezu sa kompanijom, ogromne su šanse za poslovanje.
Šta određuje uspeh?
Ne postoji način da se izračuna koliko će ljudi da pročita flajer, bilbord, oglas za štampanje ili obrati pažnju na TV ili radio reklamu. Digitalni marketing međutim može da se meri.
Evo primera merenja koja su na raspolaganju za tipične vrste digitalnog marketinga:
- Koliko ljudi je videlo oglas
- Koliko ljudi je kliknulo na oglas
- Koliko je ljudi pratilo vezu
- Koliko ljudi je odgledalo video, i koliko dugo su posmatrali
- Koliko vremena websajt korisnici proveli na stranici
- Koliko ljudi je otvorio mejl
- Koliko ljudi poslali obrazac za kontakt , i kako su došli na kontakt formu
Ove detaljne informacije pomažu kompaniji da meri uspeh svojih digitalno marketinških napora, testira efikasnost novih metoda i naravno prilagodi svoj marketinški budžet.
Digitalni marketing je efikasno i efektivno
Digitalni marketing je efikasan u tome što je manje skup za utisak, a takođe je mnogo brži da se izvrši.